Bred kvalitetsfilm

6 Mar

På väg hem från Göteborg och Meg. Tog tillfället i akt att träffa Film i Väst för att prata deras satsning för publik kvalitetsfilm (eller kommersiell art house som vissa kallar det).

Satsningen görs mellan Film i Väst, Nordisk Film och SVT och syftar till att identifiera vilka arthouse-filmer som med högre budget och längre tid skulle kunna attrahera en riktigt bred publik. Satsningen går helt i linje med vår uttalade ambition och målsättning att hitta samma filmer. Vi brukar kalla dem ”övre-högra-hörnet”. Vi syftar då på vårt plupp-diagram, där övre högra hörnet representerar filmer med stor publik och samtidigt höga recensionsbetyg och festivalframgångar. 

Idag  insåg jag att vi tydligen bara viskat vår ambition, eftersom Film i Väst inte kände till den. 

Så för den som tvekar kommer här alltså klara besked. Vi vill gärna bidra till att satsningen lyckas. Konsulenterna ser mer än gärna projekt med den ambitionen!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: